Sunday, November 29, 2009

my penasihat peribadi!!

kisah nasihat & pendapat oleh seorang penasihat peribadi yg br ditauliahkan oleh dirinya sdr.. DIALOG 1 lokasi : dlm kete-tgh lepak tunggu abah isi minyak petonas

dina : ibu..dina tgk dah lamaaa ibu x mekap2 lawa2..nape ibu xnak mekap2 dah skg..

ibu : nape..dina tgk skg ibu dah x lawa ke??..

dina : ermmm..lawa laaaa jgk (ayat amik hati tuh hokeyy!!.. 'laaa jgkk' yg tatahan tuh..)..tp kalu ibu mekap2 pakai lipstisk aisedo ppmerah sume tuh lagiiiii lawaaaaa...

hohoho..macik kepoci ini dah mule bg idea dia daaa..

DIALOG 2

lokasi : kt umah-tgh layan ngadap tv

dina : dina tgk muke dia berseri2 laaa ibu..

ibu : ermm..ye ke..ibu tgk biasa je..

dina : tak laaa..beseri laa ibu..cube ibu tgk dia betul2..kan dia pakai mekap tuu..dia pakai lipstik..pakai aisedo..pakai yg merah2 kt pp tuu..sbb tu laa dia nmpk beseriiii sgt..tu laa..nape ibu xnak mekap2 lagi ..pakai sume2 tu lagi..kalu x, ibu pon beseri laa jgk mcm dia tuh..

hohoho!..adakah diriku iniew sungguh selebet skg sampai macik tecit yg sungguh peka ngn keadaan sekililing ini sungguh x puas hati ngn ibu g sgt xde mood nk tacap2 skg..sampai sudi jd my penasihat ngn idea2 nya yg sunguh bernasss itiewwww!!..

sekadar gambar hiasan..yg sah2 muke mmg x bertacap..

ekceli..since ngandungkan arwah Jannah dulu ibu mmg da malassss sgt nk tacap2 muke..ingatkan masa tu kot sbb 'pembawaan budak'..hehe..tp rupanya xde kene mengena ngn pembawaan pon sbb skg da xde peknen pon ibu cenggituh jgk..hohoho ..even pakai lipstik pon da x koserr..so tu yg agaknya ketara sgt kt dina tuh bahawasanya ibu skg sunguh selebettt..kekeke..

8 comments:

Mama Hakimi said...

bestnye ada penasihat peribadi... hihihi.. cam aku ni nim.. anak lelaki.. dia pedulik hape camne pon rupa mak dia...

agi satu maksud dia tu kan aku rasa laaa... dia nk soh ko mekap kan dia skali laaa.. hahahaha..

JiEjAh_DeEn said...

x per , mama dah shukup shantik x makeup pun hehehe

tp gegurl kan mmg suka make-up2 ni:-D

Mummy Aqil said...

hahaha... kelakar la dina. ku hengatkan suruh mekap kan dia. ghupenye duk suruh ibu dia.. hehehe

Syima ~Mama Kyra~ said...

Petah dan bijak si Dina ni ye.. :)
bestkan dpt anak mcm ni..hopefully kyra pun camtu bila kyra sebaya Dina nnt..hehe

shakir said...

Wahhh! Pengurus Peribadi ibu dah berbunyi tu ... Apalagi ibunya mulakan lah langkah seterusnya...hehehe

Mama Eyrfan said...

Salam anim! Byk rumah nak kena menten ye, tu psl la rumah 1lg tu penuh sawang...hehehe....

hanim.. said...

along : hehe..da nama pon lelaki kn..mana nk kesah psl tacap2 sume kn..kekek..psstt..mana tau yg kuar kang gegerl/..ada laa penasihat peribadi ko kang..

ermm..tang mekapkn dia..tayah dia suruh2 aku..sbb da slalu dah mulut dia tuh tiba2 merah sdr..hahah...abeh lipstik hako..

hanim.. said...

jiejah : aah..agaknya gegerl mmg cmtu laa..sgt peka ngn mekap2 nih..tu yg slalu dia dok curi2 pakai lipstik ibu tuh..mmg anak dara sungguh..

mummy aqil : hahah..itu laa dia dina..mmg sgt poyosss..

syima : tunggu laa kyra besar sket..mmg x tlayan kang dgr dia bcakap..slalu gegerl nie mulut mmg popet2..

shakir : pegurus x btauliah tuh..dia tu pun masih kene diuruskn..hehehe..

k.liya : hahaha,..itu laa psl..payah jgk eh da byk umah nie..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...