Wednesday, October 14, 2009

jgn pengsan dulu taw!!..

kesahnya..

abah kene ostesen ke sabah sarwak fr 2 weeks start this week..means skg ibu tinggal b-3 je ngn dinahariz..& nk tido mlm td..tiba2 pulak ibu terdetik..andai kata ditakdirkan Tuhan, hayat ibu sampai di sini ajer..apa laa nasib anak2 ibu..dah laa abah lama xde..xtau ler nape2 tiba2 ibu leh terpikir mende2 cenggituh..since dah terpikir cmtuh..ibu mule takut risokan anak2..so terus ibu ckp kt dina..

ibu: dinaaa...katakanlah tiba2 jd apa2 kt ibu..ibu pengsan ke..ibu sakit x sedar2 ke (ibu x berani nk sebut kalau ibu mati..sbb riso takut dina cuak lak kang kn..)..dina telefon abah eh..dina dah tau kan mcm mana nk telefon abah kan (dia mmg da pandai tepon abah sdr skg..sedar2 je tgh dok bgayut ngn abah..)

kalau x dpt tepon abah..dina tepon tok abah..kalu x dpt tok abah..dina tpon opah eh..kalu x dpt opah..dina tpon mk ngah mira eh..jap agi ibu tunjuk kt dina mana no tepon drg..

dina wat muke tcengang..konpius kot nape ibu ckp cmtuh..

sudahnya dia ckp..

dina : ibuu..kalu ibu nk pengsan..ibu jgn pengsan skrg eh..kan abah jauh..nt kalau abah da dekat2 xpe laa kalo ibu pengsan...

huaaaaaaa..ini budak arrrr....mmg x paham konsep laa...kuikuikui..

papepun ibu mmg serius pesan kt dia tuh..seriau jgk kan kot2 jd pape kt ibu..ibu risokan anak2 since abah lambat lg nk balik kan..mintak dijauhkan laaa dr terjadinya mende2 yg x diingini..aminn..

4 comments:

elly said...

hanim nih, mcm2 dipikirnya...

tp betul jugak la. nak kena ajar irfan gak nih. klu telepon biasa/ telepon rumah tu, dia dah pandai guna. tggl nak kena tampal no abah kat telepon tu utk menyenangkan dia. klu hp nih, takut dia confuse.

ehhh, dina dah pndi guna hp ke?

hanim.. said...

elly : hmm..x pnh lak pk mcm tuh sblm nie..ntah nape tiba2 mlm td tdetik..xpelaa..elok jgk sbg langkah bjaga2 kan..

aah elly..budak2 zaman skg nie kan dah jauh adebance..dia dah tau yg mana satu nama abah dia dlm phonebook list tuh..tu yg da lps kalu nk tepon sdr tuh..

Rifqi Zuhairi said...

Hai...
Mesti muka dina blur2 je kan..apa la ibunye merepek2 malam2 hari ni kan...tp apa yg hanim buat tu ada betulnya jgk kan...hehehehehe..

hanim.. said...

lyana : aah..mmg muke konpius je member..hahaha..
tp tu laa kan..semuanya hanya Dia yg lebih mengetahui kan..riso jgk ngn keadaan skg nie yg abah drg xde nih, baik beringat dulu kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...